Oamenii de știință au calculat dimensiunea plasticului pe care îl pot înghiți animalele

1 apr. 2020,, 02:00   Ştiinţă şi IT

O echipă de oameni de știință de la Universitatea Cardiff a calculat mărimea plasticului pe care animalele îl pot înghiți, în funcție de lungimea corpului.

Cercetătorii au studiat conținutul intestinelor a peste 2 mii de animale pentru a crea o ecuație simplă pentru a prezice dimensiunea obiectului din plastic pe care un animal îl poate înghiți. Astfel, dimensiunea maximă a plasticului pe care îl pot mînca ar trebui să reprezinte 5% din mărimea animalului, potrivit rezultatelor publicate în revista Nature Communications.

Oamenii de știință au remarcat ca datele lor pot fi folosite pentru a evalua riscul la care sînt expuse diferite specii de animale din întreaga lume.

După ce a analizat datele, cercetătorii au constatat că plasticul ajunge în organismele mamiferelor marine și de apă dulce, a reptilelor, peștilor și nevertebratelor, de la puieții cu lungimea de 9 mm pînă la balena cu cocoașă, cu lungimea de 10 m.

Oamenii de știință au descoperit cîteva exemple șocante de poluare cu plastic: au fost găsite furtunuri și ghivece de flori într-un cașalot, pungi de plastic în interiorul țestoaselor verzi și o pușcă de vînătoare în interiorul unei balenei.

"Noi știm încă foarte puțin despre modul în care majoritatea animalelor se hrănesc în sălbăticie, de aceea este greu să vedem cît de mult plastic pot ele mînca. Aceste informații ne oferă posibilitatea de a începe să măsurăm amploarea problemei poluării", au remarcat cercetătorii.