O planetă mai mare de 3 ori decît Pămîntul, descoperită de astronomi

17 noi. 2018,, 03:30   Ştiinţă şi IT

Astronomii au descoperit o exoplanetă înghețată de trei ori mai mare decît suprafața Pămîntului, în orbita unei stele care este la numai 6 ani lumină distanță.

Exoplaneta a fost găsită după 20 de ani de cercetare, inclusiv 771 de măsurători în care au fost folosite 7 instrumente. Astronomii credeau de ani de zile că vor găsi o planetă în jurul stelei din apropiere, dar nu aveau încă confirmare. Exoplaneta orbitează în jurul stelei lui Barnard, cea mai apropiată stea solitară de Soare. Acest lucru face ca noua descoperire să fie și cea mai apropiată exoplanetă cunoscută de pămînteni, informează CNN.

„Cea mai mare lovitură a acestei descoperiri este steaua gazdă. Steaua lui Barnard este cea mai mare balenă albă de vînătoare a planetelor”, scrie Paul Butler, co-autor al studiului și astronom la Institutul Carnegie pentru Știință.

Menționăm că cercetătorii cred că exoplaneta decoperită este un deșert înghețat, fără apă, un mediu ostil, în care temperatura medie a suprafeței este în jur de -134 grade Celsius.