În China a fost găsit un „dragon dansator” pietrificat

24 ian. 2020,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Fosila prădătorului cu pene găsit în China stabilește o legătură între evoluția dinozaurilor și păsărilor.

Fosila bine păstrată a speciei recent descoperite, pe care oamenii de știință au numit-o „dragonul dansantor” (Wulong bohaiensis), oferă o nouă viziune asupra diferenței de evoluție dintre dinozauri și păsări.

Scheletul cu pene, păstrat aproape în întregime, aparținea unui dinozaur biped din perioada cretacică, care era puțin mai mare decît o cioară și trăia în preajma lacurilor cu aproximativ 120 de milioane de ani în urmă. El avea un cap cu solzi, o gură cu dinții ascuțiți și o gheară ascuțită pe degetul labei. Membrele îi erau acoperite cu pene, iar cea mai mare parte a corpului era acoperită de puf. Cel mai probabil, dinozaurul se hrănea cu mamifere mici, șopîrlele, păsările și peștii.
Oamenii de știință nu știu exact modul în care dinozaurul își folosea penele, dar această descoperire ar putea arunca lumină asupra perioadei în care dinozaurii și-au întins aripile și au început să se transforme în păsări moderne.