A fost descoperită o bacterie care se hrănește cu plastic toxic

1 apr. 2020,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință au descoperit un microorganism care ar putea ajuta la reciclarea plasticului pe bază de poliuretan.

Poliuretanul este unul dintre cele mai frecvente materiale plastice pe bază de ulei și este foarte greu de reciclat fără consecințe. El emană substanțe chimice toxice atunci cînd se descompune. Cu toate acestea, unele microorganisme sînt capabile să metabolizeze acești compuși și să descompună deșeurile din plastic în acest proces.

Oamenii de știință au identificat tulpina unei astfel de bacterii-extremofile, care poate fi utilizată pentru a descompune materialele plastice pe bază de poliuretan.

O echipă din Germania a reușit să descrie bacteria Pseudomonas sp. TDA1. S-a constatat că noua tulpină face parte dintr-un grup de bacterii care sînt bine cunoscute pentru rezistența lor la compușii organici toxici și alte forme de stres.

Studiul face parte din programul științific al Uniunii Europene, care încearcă să găsească bacterii benefice pentru transformarea materialelor plastice pe bază de ulei în materiale complet biodegradabile.