X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3996

Calmîc: Implementarea Serviciului de urgență 112 se desfășoară conform planului

19 aug. 2016,, 11:03   Societate
3441 0
Калмык: Внедрение Единой службы экстренных вызовов «112» идет по плану
Foto: noi.md

Implementarea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 se desfășoară conform planului.


Anunțul a fost făcut de către viceprim-ministrul, ministrul Economiei Republicii Moldova, Octavian Calmîc, la prima reuniune a Comitetului de coordonare inter-agenții pentru interacțiunea dintre noua structură și serviciile de urgență, în cadrul în cadrul căreia a fost examinat procesul implementării planului de acțiuni privind implementarea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112, informează NOI.md.

Ministrul Economiei a menționat că toate acțiunile sînt îndeplinite în termenii stabiliți, iar unele obiective – chiar înainte de termenul planificat.

Calmîc a subliniat că implementarea Serviciului 112 este un lucru foarte important pentru stat, deoarece va asigura, într-un final, respectarea drepturilor fundamentale ale cetățenilor, în special a celor ce țin de dreptul la viață și siguranță. În acest context, astăzi sarcina principală a Comitetului constă în asigurarea interacțiunii și conlucrării eficiente interinstituționale între Serviciul 112, aflat în proces de formare, și serviciile specializate de urgență existente, în mod prioritar la capitolul elaborării și formării unei platforme eficiente de asistență pentru cetățeni în situații de criză.

Directorul Serviciului Național Unic pentru apelurile de urgență 112, Liviu Oboroc, a comunicat că din momentul adoptării, în luna martie curent, a Hotărîrii Guvernului cu privire la crearea Serviciului 112, au fost realizate un șir de obiective ce țin de dimensiunile normative și organizaționale privind funcționarea instituției, în special fiind elaborate un set de regulamente, schema de încadrare a personalului, achiziționat domeniul www.112.md, au fost identificate sediile centrelor de preluare a apelurilor etc.

În timpul discuțiilor inițiate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației împreună cu prestatorii de servicii în comunicații, SA Moldtelecom a fost nominalizată în calitate de furnizor pentru Serviciul 112. Liviu Oboroc a mai menționat că deja în luna septembrie curent, Serviciul 112 va iniția procesul de coordonare a contractului cu Moldtelecom privind modalitățile de interconectare a rețelelor de comunicații electronice între cele două instituții.

Conform Planului de acțiuni privind implementarea Serviciului Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112, sistemul dat va începe să funcționeze în deplină măsură în trimestrul III al anului 2018.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?