X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3999

Reprezentanții minorităților naționale vor învăța limba română de la grădiniță

12 aug. 2016,, 08:40   Societate
2172 0

Foto: www.realitatea.md

Ministerul Educației este în proces de elaborare a unui curriculum la limba română pentru copiii care frecventează grădinițele cu program în limbile minorităților naționale.

Recent a fost constituit grupul de lucru, care se va ocupa de elaborarea acestui curriculum, iar prima variantă a programului ar putea fi pusă în discuții publice deja în luna decembrie a acestui an.


Potrivit Ministerului Educației, documentul va ține cont de practici și modele internaționale, având ca scop facilitarea însușirii limbii române de către copiii de alte etnii de pe teritoriul Republicii Moldova.

”De cele mai multe ori minoritățile naționale susțin că nu vorbesc româna, deoarece nu le-a fost predată corespunzător sau pentru că nu li s-a oferit posibilitatea să o învețe. Includerea unui studiu oral obligatoriu în grupele medie, mare şi pregătitoare din instituţiile de educație timpurie ar facilita însuşirea limbii române de către aceștia”, susține Angela Popovici, reprezentatntă a Ministerului Educației.

Alexandra Bibicu, membru al grupului de lucru, dr. conf., prorector al Universității Pedagogice de Stat ”Ion Creangă”, a subliniat că în unele grădinițe se utilizează deja anumite practici pentru a-i ajuta pe copiii de alte etnii să însușească limba română, însă acest proces este sporadic. ”Necesitatea elaborării curriculumului respectiv este una stringentă, or, la momentul actual nu există materiale didactice și metodologice în domeniul predării limbii române prentru preșcolari, educatorii folosind la activități propriile materiale auxiliare. Cu toate acestea, experiența demonstrează că studierea limbii române de la o vârstă timpurie îi ajută pe copii să se integreze mai ușor și să vorbească fluent în această limbă.”

În prezent, în Republica Moldova activează 210 grădiniţe cu un contingent de circa 26 543 de copii nevorbitori de limba română, ceea ce constituie 17,7% din numărul total de copiii care frecventează instituțiile de educație timpurie. Doar 30% dintre cei 26543 de copii beneficiază de activităţi în limba română, iar ceilalţi încep studierea limbii române din clasa I.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?