X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3996

Cum să cumperi civilizat un automobil la mîna a doua în Moldova? ©

29 feb. 2016,, 16:18   Ştiri Auto
30008 2
Как в Молдове цивилизованно купить подержанный автомобиль?
Foto: noi.md

Compania DAAC Hermes, în colaborare cu cea mai mare companie de leasing din Europa ARVAL Trading BNP PARIBAS, propune procurarea în Moldova a automobilelor de 2-4 ani din Germania, Franța și Olanda, în condiții avantajoase.

Anterior în Moldova se considera că dacă vrei să cumperi o mașină nouă, din salonul auto, doar atunci poți conta pe servicii în adevăratul sens al cuvîntului și pe garanția calității. Iar dacă cumperi o mașină la mîna a doua, din piață, atunci aici e mai probabilă o achiziție cu ochii închiși, iar despre garanții și servicii nici nu poate fi vorba.

Însă totul se schimbă și astăzi, în Moldova se poate cumpăra o mașină veche, de 2-4 ani, cu un singur proprietar, ce nu a fost utilizată în servicii de taxi, neaccidentată, neinundată și să obțineți și o garanție la cumpărare. În cele ce urmează vă vom povesti cum să faceți acest lucru.

În secolul tehnologiilor informaționale, amatorii de automobile au posibilitatea, cu ajutorul site-ului www.carbazar.mdsă participe la cele mai mare licitații de mașini la mîna a doua. Totul pentru a procura automobilul mult dorit la un preț nu prea mare. Sau să le ajute prietenilor sau cunoscuților să o facă.

În urma unei proceduri simple de înregistrare pe site-ul www.carbazar.mdși suplinirea contului*, Dvs. deveniți participant al pieței, cu drepturi depline. Aveți acces către imagini detaliate și neretușate a automobilelor, să citiți opiniile experților certificați INDEPENDENȚI, cu indicarea tuturor defectelor. Și, în sfîrșit, să stabiliți prețul mașinii. Totul ca la o licitație auto pe Internet.

Ne vom opri mai detaliat asupra informației despre automobilele prezentate la asemenea licitații. De regulă, acestea sunt organizate de cele mai mari companii europene de leasing. De ce? Este vorba că termenul mediu al unui contract de leasing în Europa este de 2-4 ani. După achitarea creditului, automobilistul european, de regulă, de comun acord, lasă mașina în proprietatea companiei de leasing și își procură una mai nouă. Astfel, mașinile vechi sunt scoase la licitație.

Menționăm că mașinile cu vîrste de 2-4 ani ocupă în Moldova doar 10% din importul total. Deocamdată, acesta este unul dintre cele mai libere segmente ale pieței auto din țară. Însă trebuie că notăm că noul proiect al politici bugetar-fiscale pentru anul 2016 în RM prevede majorarea ulterioară a accizelor, în funcție de vîrsta automobilului importat. Respectiv, segmentul mașinilor cu vîrste de 2-4 ani devine unul dintre cele mai rentabile pentru automobiliștii din Moldova. Aceste mașini sunt mai accesibile față de automobilele noi, iar accizele pentru importul lor sunt cele mai mici din toate mașinile la mîna a doua. Totodată, nu trebuie să uităm că asemenea automobile nu sunt atît de periculoase pentru mediul ambiant, sunt destul de econome și au un șir de opțiuni și sisteme de securitate. O alegere perfectă la un preț acceptabil. Prognozăm că creșterea ponderii automobilelor cu vîrst de pînă la 4 ani va crește în următorii 2-3 ani pînă la 20% din importul total în țară.

* La etapa actuală, suplinirea contului se efectuează în oficiile companiei din Chișinău pe str. Calea Ieșilor, 14 și Burebista, 106, precum și la Bălți pe str. Ștefan cel Mare, 152.


3 pași pînă la un automobil bun, în versiunea site-ului www.carbazar.md

I pas. Primul cumpărător din Europa de Vest procură un automobil nou în leasing pe 2-4 ani, la prețul de 10 mii de euro.

Pasul 2. Peste 2-4 ani sau mai devreme, el finalizează achitările pentru automobil și, de comun acord, lasă mașina în proprietatea companiei de leasing, începînd achitarea creditului pentru o mașină mai nouă.

Pasul 3. Compania de leasing scoate automobilul la licitația online, unde acesta este procurat cu 5 mii de euro, cu ajutorul companiei DAAC Hermes, de cel de-al doilea proprietar din Moldova



Pentru exemplificare, noi am trecut procedura de înregistrare pe site și am ales un automobil din Franța Renault Megane din 2011, cu cutie de viteză mecanică. Pînă la sfîrșitul licitației acestui automobil a răma o zi și jumătate, iar noi oferim prețul nostru pentru această mașină, de exemplu, 3400 euro.



Din următoarea pagină a site-ului www.carbazar.md aflăm că livrarea unui asemenea automobil din Franța în Moldova și serviciile operatorului moldovean costă 900 de euro, comisionul licitației europene – 300 de euro, accizele pentru importul în RM pentru motorul diesel constituie 789 de euro, procedurile vamale – 60 de euro. În total, 2050 de euro la import plus prețul mașinii licitate. Dacă va cîștiga oferta noastră de 3400 de euro, atunci toate cheltuielile vor constitui cel mult 5,5 mii de euro - nu e chiar mult pentru un Renault Megane 1,5 dCi de 5 ani.

5 întrebări cum să procurați un automobil vechi la un preț bun

1) Care este procedura de selectare a mașinilor peste hotare?

Dvs. alegeți singuri automobilul la mîna a doua, cu contribuția companiei DAAC Hermes, prin licitațiile online din Europa de Vest. Accentul se pune pe mașinile vechi în stare excelentă, iar prețul este moderat și accesibil. Este vorba despre automobilele procurate prin leasing operațional în Germania, Franța, Spania, România, Olanda etc.

2) Cine răspunde ca automobilul să nu fie accidentat, furat, inundat și nu cu indicatorul de viteză răsucit?

În cazul dat, asemenea escrocherii sunt imposibile, din simplul motiv că proprietarii automobilelor și organizatorii licitațiilor sunt companii serioase – structuri bancare și leasing din UE (așa ca ARVAL Trading BNP PARIBAS – cea mai mare companie de leasing din Franța).

Aceste automobile au aparținut anterior persoanelor fizice și juridice în condițiile leasingului operațional. Fiecare mașină este însoțită de un raport tehnic privind starea ei, inclusiv și cele mai mici zgîrîieturi de pe bara de protecție. Cît privește răspunderea pentru starea tehnică a automobilelor importate, aceasta o poartă persoanele de încredere ale operatorului moldovenesc DAAC Hermes – inspectorii tehnici, care activează în țările UE.

3) În Moldova ar putea fi livrate automobile pregătite pentru alte piețe și neadaptate la condițiile climaterice locale?

Compania DAAC Hermes lucrează doar cu licitațiile verificate, care propun automobile aflate pe teritoriul Europei. Respectiv, toate automobilele, expuse la vînzare sunt adaptate la condițiile climaterice europene. Volanul în altă parte, mile în loc de km în indicatorul de viteză, al doilea climatizor în locul sobei – toate acestea se exclud complet la selectarea automobilelor la mîna a doua prin intermediul companiei DAAC Hermes.

4) Cum se desfășoară controlul asupra „curățeniei juridice” a automobilului

Toate mașinile la mîna a doua, selectate pentru vînzarea în Moldova prin compania DAAC Hermes, trec printr-o procedură oficială de scoatere a automobilului de la evidență (în țara în care au fost înregistrate) și pregătirea documentelor pentru export. Toate aceste automobile au o istorie juridică curată, registrul tehnic, componente și ansambluri originale. La importul în Moldova, automobilul este pus oficial la evidență și sunt achitate toate accizele.

5) Cu cît diferă prețul la automobilele la mîna a doua de la DAAC Hermes de prețurile medii pe piață?

Principalul factor de formare a prețului final – prețurile inițiale moderate ale automobilului, propuse inițial de licitațiile online din Europa. Totodată, compania importatoare selectează peste hotare doar acele modele de automobile, ce se bucură de interes sporit din partea cumpărătorilor noștri. Și doar cu acele opțiuni, care sînt cotate real pe piața noastră. Un alt factor important este experiența vînzătorului și capacitatea lui de a aprecia situația pe piață, inclusiv prețurile.

Compania DAAC Hermes se ocupă de vînzarea și deservirea automobilelor în Moldova timp de 20 de ani.

Expertul auto Serghei Solomonov

0
0
0
0
0

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?