Descoperirea care ar putea schimba modul în care căutăm extratereștri

1 ian. 2018,, 03:00   Externe

O descoperire legată de microbii din Antarctica ne indică faptul că am putea căuta viață extraterestră avînd și alte repere decît cele clasice.

O echipă de cercetători din Sydney a descoperit că anumiți microbi din Antarctica au capacitatea de a colecta hidrogen, monoxid și dioxid de carbon din atmosferă, pentru a supraviețui în condițiile extreme.

Descoperirea are implicații în ceea ce privește descoperirea de viață extraterestră. Este sugerat că microbi de pe alte planete s-ar putea baza tot pe gaze atmosferice pentru a supraviețui.

”Întrebarea de pînă acum a fost cum reușesc microbii să supraviețuiască fără apă, fără un sol bogat în carbon organic și fără a putea produce energie prin fotosinteză, în timpul iernii polare”, arată Belinda Ferrari, autoarea studiului.

Cercetătorii au descoperit că microbii din Antarctica și-au dezvoltat mecanisme prin care se hrănesc din aer, obținînd energia și carbonul necesare din atmosferă.

Mostre de sol au fost conectate din mai multe regiuni ale Antarcticii de est, între care Robinson Ridge, la 10 kilometri de Stația Casey și Adams Flat, la 242 de kilometri de Stația Davis.

Cercetătorii spun că zonele au fost alese pentru că sînt deșerturi polare unde nu există vreo plantă vasculară. Aceștia au studiat ADN-ul microbian prezent în solul de la suprafață și au reconstruit genomul a 23 de microbi care au trăit aici. Cu această ocazie, au descoperit și două grupuri noi de bacterii.

Oamenii de știință au descoperit că speciile dominante aveau gene care le ofereau o afinitate mare pentru hidrogen și monoxid de carbon. Acestea puteau extrage gazele din atmosferă, astfel încît să-și susțină necesarul energetic.