Pe Marte apa a fost găsită într-un loc neobișnuit

14 oct. 2017,, 01:00   Ştiinţă şi IT

Astronomii au reevaluat datele de la nava spațială NASA Odyssey și au găsit dovezi ale existenței apei într-o regiune total neașteptată a planetei.

De mult timp se știa că Marte avea corpuri mari de apă în urmă cu milioane de ani. Urme ale acestor lacuri și oceane antice marțiene au fost găsite în ultimii ani, datorită informațiilor furnizate de sonde spațiale trimise de NASA. Odyssey este nava spațială care, în prezent, orbitează pe Planeta Roșie, notează Playtech.

O echipă de astronomi din Laboratorul de Fizică Aplicatăn (APL) a Universității Johns Hopkins a descoperit depozite mari de gheață în cele mai improbabile locuri de pe suprafața marțiană. Gheața a fost descoperită pe ecuatorul Medusae Fossae, care se întinde pe o suprafață de câteva sute de kilometri. Oamenii de știință au presupus până acum că ecuatorul ar fi prea cald ca gheața să rămână intactă aproape de mult timp.

Gheața Permafrost a fost observată folosind datele furnizate de spectrometrul neutron al navei spațiale Odyssey, în special în regiunile polare ale Planetei Roșii și a confirmat ceea ce s-a presupus în 2008, când au fost descoperite câteva bucăți de gheață pură la doar câțiva centimetri sub suprafață. Spectrometrul specializat preia radiațiile neutronice provenite de pe suprafața marțiană atunci când razele cosmice de mare putere se revarsă din spațiu.