Crossoverul Jaguar E-Pace a adus un plus de frumusețe pe segmentul său

Crossoverul Jaguar E-Pace a adus un plus de frumusețe pe segmentul său

Pentru modelul E-Pace nu a fost suficient loc la uzinele din Anglia. Iată de ce el va fi primul Jaguar, produs  la întreprinderea  Magna Steyr din Graz. Se preconizează, că pentru China, unde vânzările vor începe în a.2018,  mașinile vor fi produse la uzina .   Chery Jaguar Land Rover din Changsha.  

 În clasa crossoverelor compacte nu există automobile frumoase.   Audi Q3, BMW X1 și  Mercedes GLA nu arată armonios,   Lexus NX e scandalos, dar deloc fermecător, iar  Infiniti QX30 este irascibil în stil Asiatic.  Acum pentru cei care își aleg prietenii cu inima, există acest mic SUV.  Mașina a fost mânată prin Nordschleife și cercul Nardo, torturat în pustiurile Americii de Nord și cele din Orientul Apropiat, chinuită de gerurile  Cercului Polar de Nord și insuficiența de oxigen din munții Chinei. Este   Jaguar E-Pace, vânzările căruia încep în Rusia și Europa în săptămâna curentă. Clienții ruși vor primi automobilele comandate în primăvara lui   2018.   

 

La alegere, sunt oferite 11 culori pentru caroserie, iar diametrul roților poate atinge   21inch. Lacătul portbagajului motorizat este receptiv la mișcarea piciorului sub bara de protecție.

Jaguar E-Pace seamănă cu F-type, care a fost umflat prin conductele de evacuare. Amintesc de el și farurile LED cu matrice și prizele de aer largi de pe bara de protecție/față. Partea din spate, cu felinarele LED înguste, te duce cu gândul la fratele mai mare   Jaguar F-Pace,  deși vânjoasa bară de protecție amintește de mașinile sport, de această dată – modelul Aston Martin Vantage. Își au rolul lor capota reliefată, aripile frontale cu fante și șoldurile lin conturate. O impresie greșită te face să crezi, că   E-Pace este mai mășcat ca alte mașini din clasa dată.  

Versiunile diesel D180 și D240 accelerează până la 100 km/h în 9,3 și 7,4 secunde, modificațiile pe benzină  P250 și P300 ― în 7 și, respectiv, 6,4 sec. Nu e foarte rapid, căcă    BMW X1 xDrive25i și Mercedes GLA 250 4Matic o fac în 6,5 și 6,6 sec.Iar impozitul de transport e mult mai mic. 

În lungime Jaguar atinge 4395 mm, distanța dintre axe - 2681 mm. La  BMW X1 acești indicatori sunt de 4439 și 2670 mm, Mercedes GLA ― 4417 și 2699 mm. Dar  Range Rover Evoque este mai compact: de la cap la coadă are 4370 mm, ampatamentul -2660 mm. Volumul portbagajului unui Jaguar este lider în clasă – F-Pace are   577 l, iar Range Rover Evoque, BMW X1 și Mercedes GLA ― 575, 505 și respectiv  421 l. Nu întâmplător am pomenit aici modelul Land Rover . Anume pe platforma lui a fost construit   E-Pace, cu   mici modificări.

Englezii nu au copiat interiorul   Jaguar XE. Mașina are o arhitectură ce evidențiază zona șoferului . Opțiuni - proiecția pe parbriz, panoul de instrumente digitale, camere video all-cer, și sistem multimedia cu navigație și încorporat 4G Wi-Fi-router.   

 Între scaunele/față — boxa - cotieră cu un volum de 8,42 l. Capacitatea sumară a buzunarelor din portiere/față este de   10,56 l, a cutiei pentru mănuși ― 10,07 l. În salon există cinci    USB- porturi și patru prize de  12 volți. La plierea scaunelor din rândul doi, volumul portbagajului este de   1234 l.

În spate, Jaguar are montat un   Integral Link cu tracțiune verticală între  pivot și  pârghia inferioară, montat pe cadrul din oțel.  Suspensia/față este aproape în întregime din aluminiu. Caroseria – din oțeluri rezistente, aliaje din aluminiu și magneziu. Portierele și aripile/spate – din oțel subțire și rezistent, iar capota, aripile/față, acoperișul și ușa portbagajului    ― din «metal înaripat». Construcția rigidă la torsiune atinge 28 700 Н•м/deg, comparativ cu 20 mii la Evogue cu cinci uși.   

Contra unei plăți suplimentare, sunt oferite amortizoare adaptabile. Sistemul monitorizează oscilațiile caroseriei fiecare 2 milisecunde, la fiecare 10 – selectează rata de amortizare. Pe teren accidentat ajută cruiz-controlul    All Surface Progress Control, care funcționează în diapazonul 1,8−30 km/h.

În Rusia sunt oferite motoarele   Ingenium 2.0, dar versiunea «mecanică» și tracțiune/față nu — doar «automatul» cu 9 trepte. Modificările de bază sunt echipate cu un diesel de   150 c.p. (380 Н•м). Urmează versiunea cu același agregat, până la 180 c.p. (430 Н•м), iar dieselul de top de 240 c.p. (500 Н•м). Motoarele pe benzină  dezvoltă   249 sau 300 c.p. (365 sau 400 Н•м).   D150, D180 și P250 au o transmisie lejeră cu ambreiajul Haldex pe axa/spate. Variantele D240 și P300 au sistem cu acțiune electrică   cu pachete de ambreiaj pentru fiecare dintre roțile din spate și cuplajul suplimentar de declanșare pe osie cu Cardan. 

Ajutorii electronici — sistemele de frânare automată și monitorizare a zonelor oarbe, asistența la parcare.   E-Pace este primul, în clasă, care a primit un airbag pentru pietini, acesta apare de sub capotă și astupă marginea de jos a parbrizului. 

În Rusia, Jaguar E-Pace este important pentru englezi – o dovedesc și prețurile anunțate concomitent cu prezentarea mondială din Londra.    Prețurile variază între   2 455 000 și 3 316 000 ruble. Versiunea D180 costă 2 554 000−3 830 000. Automobilele de modificațiile  D240 sunt comercializate doar în interpretarea R-Dynamic, de aici prețul ―   3 365 000 - 3 850 000. Exact ca   E-Pace, care există doar în varianta R-Dynamic. Prețul pentru mașinile cu motor turbo de  249c.p. e la fel ca cel pentru versiunile de 180c.p., ― 2 554 000−3 830 000 ruble.

Capota din aluminiu permite economisirea a 10 kg, comparativ cu varianta din oțel. Aripile/față mai dau un câștig de 3 kg, acoperișul și ușa portbagajului – 6 și 15, respectiv. Portierele sunt făcute din oțel plastic de  0,7 mm.

Britanicii ne-au oferit un SUV frumos, cu numeroase motoare, chiar și foarte puternice, și completări, însă prețurile oricum nu pot fi numite umane. D.e. BMW X1 se vinde cu 1 880 000−2 590 000 (140−231 c.p.), Mercedes GLA ― cu 2 170 000−3 230 000 ruble (150−381 c.p.). Lexus NX costă 2 157 000−2 942 000 (150−238 c.p.). Infiniti QX30 cu un motor de 211c.p. și tracțiune integrală- 2 030 000 до 2 281 200 ruble. Și doar Range Rover Evoque este mai scump ca ruda sa ―   2 673 000 - 4 106 000 (150−290 c.p..).

 


Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

trimite știrea ta

Fiți coautorul nostru! Dacă aveți o știre interesantă împărtășiți-ne-o și nouă!


captcha

Întrebarea zilei Toate

load