Transnistria stiri: 1406
Eurovision stiri: 504

Cele mai spectaculoase aeroporturi din lume (FOTO)

27 iun. 2017,, 00:00   Externe
3576 0

Aterizarea pe un aeroport nu este mereu un eveniment memorabil, însă acesta poate fi un motiv în plus pentru a vă cumpăra bilete pentru o cursă care aterizează pe unul dintre cele mai spectaculoase aeroporturi din lume.

Aeroportul Internaţional Prinţesa Juliana, din St. Maarten, în Caraibe

Turiştii se înghesuie să ajungă în Caraibe pentru o vacanţă plină de relaxare, scrie CNN.

Totuşi, sosirea pe aeroporturile din zonă este departe de a fi o relaxare: mediul accidentat, înghesuit al multora dintre aceste insule forţează construcţia pistelor în cele mai ciudate locuri. Probabil că vă veţi simţi mai liniştiţi după aterizare.


Pe Aeroportul Internaţional Prinţesa Juliana, din St. Maarten, aterizarea unui avion este o experienţă foarte palpitantă. Pista începe la cîţiva metri de apa oceanului, iar avioanele coboară atît de mult încît aproape că pot atinge nivelul la care este instalată o plasă de volei.

Aeroportul Courchevel din Franţa

Spre deosebire de pasagerii din Caraibe, schiorii şi snowboarderii care aterizează la Courchevel sînt în căutare de adrenalină. Şi aşa trebuie să fie, pentru că iarna, pista de aterizare din staţiunea franceză, situată la peste 2.000 de metri desupra nivelului mării, este singurul lucru care nu este acoperit de zăpadă.

Avioanele zboară pe un culoar între munţi şi aterizează pe o pistă scurtă, înclinată şi care se termină brusc, ca o trambulină destinată schiorilor. Locul este atît de impresionant, încît a fost folosit pentru cascadorii într-un film cu James Bond - "Goldeneye".

Pista Matekane, din Lesotho

sînt foarte puţine şanse de a mai extinde această pistă, întrucît ea se termină abrupt, la marginea unei prăpăstii de 600 de metri.

Numai avioanele uşoare folosesc această pistă izolată de pe platoul situat în sudul micuţului regat african.

Uneori avioanele nu reuşesc să atingă viteza de decolare pînă la capătul pistei, astfel că ele coboară uşor în prăpastie, înainte de a se redresa după atingerea vitezei de zbor.

Aeroportul Juancho E. Yrausquin, din Saba, în Caraibe

Rivalizînd cu aeroportul din St. Maarten în materie de emoţii oferite, aeroportul Juancho E. Yrausquin, de pe insula Saba, are una dintre cele mai scurte piste din lume.

Plasată pe un afloriment stîncos, la poalele unui munte, cu ambele capete terminîndu-se deasupra oceanului, pista oferă o aterizare extraordinară.

Aeroportul Internaţional din Gibraltar

Să zbori direct spre un monolit gigantic în încercarea de a ateriza este o experienţă care îţi pune nervii la încercare, însă nu există alt loc pentru a amplasa o pistă pe această posesiune britanică de 6,2 kilometri pătraţi.

Spaţiul este atît de strîmt în această extremitate a peninsulei Iberice, încît pista de aterizare se intersectează cu autostrada.

Deoarece avioanele au prioritate în faţa autovehiculelor, drumul este închis ori de cîte ori un avion aterizează sau decolează.

Aeroportul Internaţional Barra, din Outer Hebrides, în Scoţia

În loc să se gîndească unde să construiască o pistă de aterizare atunci cînd nu au suficient spaţiu, cei de pe insula Bara, din Outer Herbides, au preferat o altă abordare: nu au mai construit nicio pistă.

Piloţii aşteaptă refluxul şi aterizează direct pe plajă, acesta fiind singurul aeroport cunoscut din lume unde aterizările au loc pe nisip.

Între zborurile spre şi dinspre Glasgow, accesul publicului este permis pe pista-plajă.

Aeroportul Paro, din Bhutan

Dacă ar exista un premiu pentru cele mai izolate aeroporturi înconjurate de un peisaj spectaculos, cele din Himalaya ar fi cîştigător.

La loc de cinste ar putea sta singurul aeroport internaţional din regatul muntos al Bhutanului.

Coborînd într-o vale îngustă, înconjurată de piscuri de 6.000 de metri, piloţii, care primesc un instructaj special pentru a ateriza aici, îşi înclină aeronavele într-un viraj strîns spre dreapta, înainte de a coborî lin deasupra caselor.

Aeroportul Internaţional Kansai, din Osaka, în Japonia

Aterizarea pe un portavion poate părea o experienţă incitantă, însă este nevoie, de obicei, să te înrolezi în armată pentru a putea face asta.

A doua cea mai tare experienţă de acest gen este aterizarea pe Aeroportul Internaţional Kansai din Japonia, unde cele două piste par a pluti departe de ţărm, în largul Golfului Osaka.

Pistele sînt plasate pe o insulă artificială, ridicată special pentru acest scop, cu intenţia de a reduce poluarea sonoră a locuitorilor. Ele sînt legate de ţărm de un pod de patru kilometri.

Dar, din aer, aceasta este cea mai bună metodă de a trăi senzaţia de "Top Gun" într-un avion comercial.

Aeroportul Harstad/Narvik, din Norvegia

Apropiindu-se de Aeroportul Harstad/Narvik din regiunea Evenes, avioanele ocolesc fiordurile şi plutesc deasupra lacurilor îngheţate, trecînd pe lîngă crestele înzăpezite.

Să ajungi la Hammerfest, în nord-estul extrem al ţării, oferă senzaţia aterizării pe un patinoar, în cea mai mare parte a anului.

Aeroportul Madeira, din Funchal, Portugalia

Aeroportul Internaţional din Madeira pare că ar fi trişat în competiţia pistelor problematice.

Înghesuită între panta abruptă a unui deal şi mare, scurta pistă a aeroportului a fost extinsă pe piloni, deasupra apei, pentru a o face sigură pentru aterizare.

Aterizările pot fi spectaculoase dacă ne gîndim la furtunile din Atlantic.

Aeroportul Malé, din Maldive

Aeroportul Malé oferă o privelişte impresionantă. Construit pe propriul atol, Hulhulé, el are o pistă plasată cu puţin peste nivelul mării.

După ce coboară deasupra celor 26 de insule din Arhipeleagul Maldive, trenul de aterizare al avionului pare atît de aproape de mare, încît pare că avionul aterizează în apă.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?