X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3991

Stepaniuc: Examenul de bacalaureat a devenit o sperietoare în Moldova

10 iun. 2017,, 14:00   Societate
5491 5

Măsurile de control aplicate de autorități, în ultimii ani, la examenele de bacalaureat sînt excesive și duc la agravarea situației în domeniul educației.

Declarații în acest sens au fost făcute de consilierul președintelui în domeniul educației, Corneliu Popovici, precum și de Victor Stepaniuc, decanul Facultăţii Relaţii Internaţionale şi Ştiinţe Politice.

Fostul vicepremier Victor Stepaniuc a atenționat că această abordare drastică a Ministerului Educației nu doar că nu a adus rezultatele scontate, dar din contra, a stimulat emigrarea tinerilor liceeni în țări precum România, Rusia, Ucraina, Bulgaria. Pe fondalul descurajării în masă a elevilor, tot mai mulți dintre ei abandonează studiile și devin șomeri, a mai menționat el.

„În opinia mea măsurile respective trebuiesc anulate în cel mai apropiat timp, dar sigur că asta depinde de voința politică a guvernării și a viitorilor miniștri. Indiscutabil că noi am făcut din bacalaureat o sperietoare. Am observat în ultimii ani, mai bine de 40% dintre liceeni nu susțineau unul sau chiar două examene. Practica europeană în acest sens este diferită, dar nicăieri în lume nu se aplică măsuri atît de restrictive ca în Moldova, despre asta vorbesc și specialiști. Pe mine ca pedagog mă îngrijorează situația cînd aproape 50% din elevi nu susțin bacalaureatul”, a relatat Stepaniuc în cadrul emisiunii „Acces direct” de la NTV.

O opinie similară a fost împărtășită de Corneliu Popovici, consilier prezidențial în domeniul educației. Potrivit lui, la etapa actuală, în Moldova, bacalaureatul s-a transformat într-o metodă de pedepsire a copiilor, și nu o metodă de evaluarea obiectivă a cunoștințelor pe care aceștia le-au acumulat pe parcursul anilor de studii. Funcționarul a relatat că Președinția a propus o soluție pentru depășirea acestei probleme.


„Președinția a formulat o nouă idee, de a introduce în Moldova așa-numitul bacalaureat diferențiat. Este un sistem de evaluare finală bazată pe cele mai avansate practici în domeniu, care ține cont de faptul că studiile de liceu sînt studii care se caracterizează prin aprofundarea și diversitatea cunoștințelor. Elevul nu trebuie atît pedepsit, cît evaluat obiectiv. Ideea principală este ca copilul să aibă o anumit alternativă. Să aibă posibilitatea să nu susțină examenul de finalitate, dacă nu dorește, și, respectiv să poate fi angajat în cîmpul muncii. El va putea susține un alt tip de examen care să țină cont de programul însușit pe parcursul celor trei ani de liceu, dar și de abilitățile specifice fiecărui copil, traseul de studii pe care dorește să-l urmeze mai departe”, a relatat Popovici.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?