Sturza către Ghimpu: Nu e prea scumpă participarea dumneavoastră la guvernare?

Sturza către Ghimpu: Nu e prea scumpă participarea dumneavoastră la guvernare?

Reabilitarea drumurilor, care trebuia să devină una dintre realizările guvernării după 2009, s-a transformat într-un dezastru, susține fostul premier Ion Sturza, citat de NOI.md.

Anume acest sector, potrivit lui, a devenit „un apogeu al incompetenței, al haosului și al corupției”  în Moldova, iar vina pentru această situație o poartă Guvernul, de rînd cu miniștrii liberali.

Potrivit fostului demnitar moldovean, sub paravanul „istoriei de succes”, Republica Moldova a contractat credite în sumă de 293 de milioane de euro pentru 13 proiecte de reabilitare a drumurilor, iar astăzi toate sînt executate cu mari deficiențe și întîrzieri.

„Incompetența funcționarilor, dar și lăcomia lor vor deveni studiu de caz în manualele de rele practici: de la planificare, proiectare pînă la implementare! La mijloc e și contribuția reprezentanților PL de la Ministerul Transportului și Infrastructurii Drumurilor (MTID), care s-au făcut a uita că politica nu e un «sabantuicik» între cumetri și prieteni, pe banii poporului, la pachet cu corupția nestăvilită… Vinovați de acest dezastru se fac toți – Guvernul, MTID, Administrația de Stat a Drumurilor, instituțiile financiare internaționale (în mod special BERD), dar și contractorii, ultimii fiind «atent selectați», sub controlul finanțatorilor. Dubios, nu?”, se întreabă Sturza.

Omul de afaceri susține că schemele puse în aplicare funcționează foarte simplu. Companiile oferă costul de executare solicitat, iar ulterior, în loc de specialiști și utilaje, aceștia «mobilizează» avocați pentru a schimba condițiile contractului și prețul de executare a lucrărilor. În opinia lui, în urma acestor escrocherii calitatea lucrărilor executate și a materialelor folosite este mult sub nivel, iar acest lucru se vede cu ochiul liber, remarcă el.

„Șobolanii moldoveni, după ce stăpînii au luat caimacul, «ciupesc», neobrăzat și pe față, din «subcontractori», un sport preferat la MTID. O estimare «din avion» arată că pentru a termina lucrările începute, va fi nevoie de minimum cinci ani și de încă vreo 100 de milioane de euro! Dacă luăm în calcul cele întîmplate la Banca Națională a Moldovei, la Primăria Chișinău, nu e prea scumpă participarea dumneavoastră la «guvernare», domnule Ghimpu?”, a adăugat Sturza. 
 

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

trimite știrea ta

Fiți coautorul nostru! Dacă aveți o știre interesantă împărtășiți-ne-o și nouă!


captcha

Întrebarea zilei Toate

load