Totalurile trimestrului unu: încasările grupului Renault au sporit cu 25,2%

Totalurile trimestrului unu: încasările grupului Renault au sporit cu 25,2%

Vânzările Renault (inclusiv Lada) în lume au crescut cu 15,8% pe fondalul pieței care a crescut cu 4%. Cota Grupului pe piața mondială este de 3,8% (0,4 pp comparativ cu a. 2016). Mărcile Renault și Dacia au stabilit un nou record de vânzări în trimestrul unu. Vânzările  Renault Samsung Motors au sporit cu 56,3%, Lada — cu 7%.

În Europa,  cota Grupului a crescut cu 0,2 pp - la 10,1%. Vânzările au crescut cu 10% - 478 706 automobile.
Marca Renault a continuat să crească, sporindu-și vânzările cu 10,1%. Cota de piață a constituit 7,7% (+0,1 pp). Foarte utilă pentru Renault a fost înnoirea familiei Megane în a. 2016. Vânzările electromobilelor au sporit cu  46%, cu cca 10 000 unități (fără Twizy) grație succesului noului ZOE cu parcursul de 400 km (în ciclul NEDC). Vânzările ZOE au crescut cu 57% și au consolidat pozițiile Grupului pe piața de electromobile cu cota de  28%. 

Marca Dacia a stabilit un record de vânzări în trimestrul unu   — 112 457 automobile și cota de piață  2,4%. Creșterea de 9,5% a fost posibilă grație succesului Sandero (faza 2), lansat în a. 2016.

În Franța,  grație creșterii pieței, Grupul Renault a sporit vânzările cu 5,6%. Grupul are 5 modele în top-10 cele mai vândute  autoturisme   (inclusiv bestsellerul Clio 4) și 4 automobile în top-10 cele mai  vândute automobile comerciale ușoare. Marca Dacia a înregistrat rezultate excelente grație succesului Sandero (lider de vânzări clienților particulari).

Dincolo de Europa vânzările și cotele de piață au crescut în toate regiunile. 

Grupul Renault și-a consolidat pozițiile grație succesului noilor produse: Kwid în India, QM6 și SM6 în Coreea de Sud, Kaptur în Rusia, Koleos în China, Megane Sedan în Turcia și Captur în America. 

În regiunea  Africa - Orientul Apropiat - India vânzările grupului au crescut cu 30,9%, cota de piață a fost de 6% (+1,4 pp).

Creșterea bruscă a vânzărilor în  Iran (+161,5%) a permis sporirea cotei de piață cu  4,9 pp - 9%, grație succesului  Tondar și Sandero.

În India Renault rămâne lider printre mărcile  europene cu o cotă de piață de   3,6% și sporirea vânzărilor cu 9,9%. Vânzările Kwid a atins cifra de 27 000 unități.

În  Africa de Nord Grupul și-a sporit cota de piață cu  41,5% (+8,3 pp) și vânzările cuî 13,4%.
În  Eurasia vânzările au crescut cu 6,3% pe fondalul căderii pieței de 0,5%. Cota de piață a Grupului Renault, inclusiv marca Lada, a crescut cu 1,5 pp - la 24,1% grație vânzărilor mari din Rusia.

Pe piața rusă, care  pentru prima oară în ultimii patru ani a înregistrat o mică creștere  (+1%), Grupul și-a sporit vânzările cu   9,2% (inclusiv Lada).
Cota de piață a mărcii  Renault a atins8,1% (+0,8 pp).Vânzările Kaptur,lansat în iunie,2016, au trecut de 6000 automobile în trimestrul unu.
Vânzările Lada au crescut cu 8%, cota de piață a constituit 19,1% (+1,2 pp) grație succesului noilor modele Vesta și Xray.
După consolidarea vânzărilor  Lada, în rapoartele grupului Rusia a devenit a doua piață. 

În Turcia  vânzările au crescut cu 0,8% pui piața care a căzut cu 7,4%. Cota de piață a Grupului a atins 19% (+1,5 pp). Noul Megane Sedan, devenit «Automobilul anului», a avut un start cu vânzări de peste  7200 automobile.

În regiunea Asia – Oceanul Pacific vânzările au crescut cu 99,7% , piața crescând cu 4,6%.
În China   Renault a comercializat cca 18 000 automobile (comparativ cu 3400 în trimestrul unu, 2016), inclusiv 10 000 din noile Koleos (modelul a fost lansat la finele lui 2016 și se produce în țară).

Renault Samsung Motors  a sporit vânzările cu 56,4% în Coreea de Sud, unde piața a crescut cu 0,9%, iar cota de piață 6,2% (+2,2 pp) grație succesului modelelor proaspete   (SM6 și QM6).

În America vânzările au crescut cu 19% , piața – cu 9%, astfel cota de piață a constituit  6,3% (+0,5 pp). Sandero, Logan și Duster Oroch continuă să crească. 

Grupul Renault continuă să beneficieze de refacerea pieței din  Argentina cu o creștere a vânzărilor de 87,2% , a pieței - de 42,8%. Cota de piață a crescut cu 3,1 pp - la 13,1%. Renault a obținut avantaje serioase în urma  organizării producerii locale  Sandero și Logan la finele lui 2016 . Piața Braziliei s-a stabilizat (-1,2%), iar grupul și-a menținut cota de piață de 6,8%.

ÎNCASĂRILE TRIMESTRULUI UNU PE SECTOARE 

Încasările Grupului în trimestrul unu, 2017 au fost de 13129 mln.euro (+25,2%). Fără a ține cont de impactul consolidării АВТОВАЗ, încasările Grupului au crescut cu 19,7% - 12560 mln.euro (+18,4% la cursul stabil al valutelor).

Pe sectorul auto (fără АВТОВАЗ) încasările au constituit 11939 mln.euro (+20,1%) grație sporirii vânzărilor  (+9,2 pp). Creșterea vânzărilor către parteneri a adăugat 3,5 pp. Aceste rezultate exprimă sporirea fermă a activității noastre de livrare   CKD[1] în Iran și China, dar și a vânzărilor de automobile asamblate în Europa (în special, după startul producerii  Nissan Micra). Efectul de preț  (+2,4 pp) a crescut mai ales grație noilor produse. Influența cursurilor valutare a fost pozitivă   (1,3 pp) grație fortificării rublei rusești și a realului brazilian, în pofida influenței negative a lirei sterline britanice. 

La finanțarea vânzărilor (RCI Banque) încasările trimestrului unu au constituit 621 mln.euro (+13,5% comparativ cu a. 2016). Numărul contractelor de credit noi a crescut cu 21,4%. Volumul mediu al activelor profitabile a crescut cu   21,9% - la37,9 mlrd.euro

PRONOSTICURI PENTRU a. 2017

În 2017 se preconizează o creștere a pieței mondiale de 1,5-2,5% (anterior - 1,5-2%). În anul curent creșterea pieței europene este preconizată la același nivel de 2%, ca și a pieței Franței.

Dincolo de Europa se așteaptă o creștere a pieței ruse de    5% (în pronosticul precedent – fără schimbări), iar cea braziliană va rămâne fără schimbări. În China (+5%) și India (+8%) creșterea se va menține.  
 
Pe acest fondal, după consolidarea АВТОВАЗ, Grupul Renault își confirmă scopurile:
- să sporească încasările Grupului, fără a ține cont de influența АВТОВАЗ (la cursul valutar neschimbat)*,
- să sporească profitul operațional al Grupului în euro *,
- să asigure fluxul mijloacelor financiare libere din activitatea operațională  în sectorul auto.
* comparativ cu rezultatele publicate ale Grupului  Renault în a. 2016 \


Ați găsit eroarea în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Adăugaţi Comentarii

captcha

tu ești reporter

Fiți coautorul nostru! Dacă aveți o știre interesantă împărtășiți-ne-o și nouă!


captcha

Întrebarea zilei Toate

load