Jaguar prezintă sistemul inteligent de tracțiune integrală

Jaguar prezintă sistemul inteligent de tracțiune integrală
Illacme plenipes , un organism viu care  locuiește în împrejurimile Silicon Valley,  are un număr-record de picioare - 750. Miriapodul are nevoie de  atâtea membre pentru a se agăța mai ferm de suprafețe și a depăși obstacolele din calea sa.  

Automobilelor  Jaguar, pentru a se simți sigure pe orice suprafață, le sunt suficiente  patru roți  și sistemul inteligent de tracțiune integrală.  Pe suprafețele cu aderență bună toate automobilele  Jaguar se comportă ca niște veritabile  mașini sport : 100% cuplu motor este transmis la puntea/spate.    Pe traseele cu aderență perfidă  tracțiunea este repartizată  între axe în așa fel, încât să asigure securitatea maximă a automobilului.    Sistemul nu doar  asigură reacția excelentă, el prevede  cum   vor derula lucrurile și previne  pierderea tracțiunii, în loc să încerce a o restabili. Algoritmii complecși ai software-ul  exclusiv, elaborat  de   Jaguar,  îi permit automobilului să reacționeze imediat la noile condiții  rutiere.

Astăzi  cu sistem  inteligent de tracțiune integrală  este dotat primul   SUV sportiv al brandului  F-PACE, sedan - urile  XE, XF и XJ, precum și mașina sport F-TYPE. La baza tracțiunii integrale   Jaguar  stă  o cutie de viteze compactă cu ambreiaj hidraulic multi-disc  și lanț de acționare către  punte/față.  Comparativ cu versiunile precedente,  noul sistem este mai silențios, el este mai ușor cu   16% și mai eficient cu 10% . dar avantajul principal este viteza: sunt suficiente  165 milisecunde pentru  ca 100% cuplu puntea/spate  să fie repartizat între punți  50:50. Dacă cuplul este deja parțial transmis la puntea/față,  transferul cuplului rămas   durează cca 100 milisecunde. 

Distribuirea cuplului  este controlată de un modul integrat în cutia de distribuție.  Apreciind așa indicatori, ca  viteza de rotație, unchiul de direcție al volanului și  accelerația laterală,  modulul  în permanență evaluează natura suprafeței drumului și  stabilește  ce efort anume trebuie direcționat  la fiecare roată a automobilului.  Plus la avantajele dinamice evidente,   noul sistem îi permite automobilului să  pornească din loc chiar și pe o suprafață netedă de gheață, utilizând doar roțile din față.

Ați găsit eroarea în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Adăugaţi Comentarii

captcha

Întrebarea zilei Toate

load