Transnistria stiri: 1392
Eurovision stiri: 502

Design suedez și asamblare italiană — legendarul Volvo 262C marchează jubileul de 40 ani

23 mar. 2017,, 11:17   Ştiri Auto
2105 0
Acum 40 ani brandul Volvo a răsturnat orice închipuire despre sine. La Salonul Internațional de la Geneva Volvo 262 Coupé nu a lăsat pe nimeni indiferent. Modelul a fost comercializat mai bine decât se aștepta, deși prețul aproape îl dubla pe cel al modelului de bază din seria 200.

Volvo 264 a fost prezentat în premieră în toamna lui n 1974. Doi ani mai târziu a apărut primul Volvo cu motor în 6 cilindri — modelul 265. A fost doar începutul: la Salonul Internațional din Geneva în martie, 1977 a apărut cea mai neașteptată versiune a modelului — un coupe cu două uși , panta montanților/față mai mare și acoperișul cu 60 mm mai jos . Pentru o formă mai aerodinamică, s-a decis excluderea nișei pentru roata de rezervă. În rest caroseria nu se deosebea de alte modele ale seriei.

262C era unic grație designului salonului. Finisajele din piele și lemn de esență tare confereau mașinii rafinament. Scaunele, tetierele, interiorul ușilor, chiar și mânerele – toate căptușite cu piele.

Producerea Volvo 1800ES a încetat în a. 1973, în șirul de modele Volvo lipsea un sportcar, care i-ar fi putut fi succesor. Președintele Volvo Pehr G Gyllenhammar vedea o problemă aici. Era foarte important să existe un astfel de model deoarece pe cele mai mari piețe Volvo — SUA — pentru coupe-urile de clasa premium erau pe atunci mai multe cereri decât pentru alte automobile sportive.

Designerul-șef Volvo Jan Wilsgaard a făcut schițele unui automobile de prestigiu, însă prototipul lui așa și nu a fost produs. În schimb, a fost utilizat Volvo 164 pentru testarea noilor interioare. Mașina a fost expediată la Torino, Italia, unde compania condusă de Sergio Kodjola a modificat caroseria, reducând numărul ușilor de la patru la două și lăsând acoperișul mai jos. Acoperișul a fost învelit într-o peliculă de vinil, iar montanții /spate erau împodobiți cu trei coroane — simbolul heraldic național suedez. Pe modelul de serie dimensiunile coroanelor au fost mărite, ceea ce a constituit una dintre puținele diferențe ale coupe-ului de prototip, dacă nu ținem cont de faptul, că ultimul a fost construit în baza modelului 164.

Inițial, 262C avea un motor V6 de 2,7 l. și 141 c.p. Același motor era folosit în cazul sedan-urilor și universalelor din seria 260 și era elaborarea comună Volvo - Peugeot și Renault. Motoarele erau produse la uzina din Duvrene (Franța) sub egida companiei Société Franco-Suédoise de Moteurs-PRV.
În nomenclatorul Volvo el avea indexul B27E, și grație buteliilor de aluminiu ale blocului de cilindra masa mașinii nu depășea 150 kg.

Un asemenea produs, în cantități mici, nu era potrivit producerii de masă la uzina Volvo din Gothenborg. Asamblarea era făcută de compania italiană Carozzeria Bertone, care mai producea și limuzina 264TE. Seturile de montaj erau expediate la Turino, acolo caroseriile primeau forma necesară, erau vopsite,iar automobilele asamblate definitiv. O mică emblemă Bertone, care indica producătorul, era situată în colțul de jos a parbrizului.

În primii ani modelul 262 era produs într-o singură culoare —argintiu metalizat — cu acoperișul de vinil negru. Începând cu a. 1979 a apărut versiunea de culoarea auriu metalizat fără acoperișul de vinil. Tot în acest an sedan-urile seriei 200 au primit un design nou al părții din spate cu capacul portbagajului teșit. A fost modificată și forma farurilor/spate: acum acestea ocoleau marginile caroseriei. În 1980 s-a sfârșit producerea coupe -ului în culorile negru și albastru metalizat, și argintiu metalizat cu acoperișul de vinil. Din 1980 în SUA modelul a fost comercializat cu denumirea Volvo Coupé.

Anul cel mai remarcabil al modelului a fost și ultimul în istoria lui. În 1981 seria 200 a fost înnoită substanțial: au apărut bare noi, mai subțiri, de protecție, a fost schimbată optica/față. A fost modificat indicele motorului - din B27E în B28E, deoarece a crescut volumul cilindrilor și s-au adăugat 14 c.p. A apărut o nouă combinație de culori — cea în două nuanțe «aur/nuga».

Inițial se preconiza producerea a 800 exemplare anual, însă cererea a întrecut toate așteptările. Cu excepția lui 1977, în care producerea s-a început spre finele anului, și a ultimului an de producere, volumul de vânzări 262C a întrecut prognozele mai mult decât de două ori. În a.1981, când au fost comercializate ultimele automobile, 262С deja era văzut ca un automobil de colecție. Între anii 1977 - 1981 au fost produse 6622 exemplare.

Succesorul 262С — modelul Volvo 780 a fost prezentat tocmai în a. 1985. Colaborarea cu Bertone a continuat, însă acum italienii erau responsabil și de design, și de elaborări,și de producerea modelului.

% fapte de știut despre Volvo 262C
1. 262C nu a fost primul model cu două uși din seria 200. Între anii 1976–1977 pentru piața Americii de Nord au fost produse 3329 exemplare de 262 GL. Acestea aveau caroserie standard cu două uși, ca și modelul 242, motor V6 și aspectul părții din față diferit de seria 260.

2. 262C — unicul Volvo, care în condițiile uzinei era încleiat cu peliculă de vinil deasupra acoperișului metalic.

3. Prototipul unic, construit de Sergio Kodjoila, în prezent face parte din colecția Muzeului Volvo din Gothenburg.

4. La comanda Volvo Cars of North America firma independentă Solaire a produs 262C în versiunea cabrioletă, însă în doar 5 exemplare.

5Președintele Volvo Pehr G Gyllenhammar folosea un 262C corporativ, produs expres. Era vopsit în roșu, salonul la fel era roșu, inclusiv tetierele! V6 standard a fost înlocuit cu un turbo cu 4 cilindri B21ET. Marginile caroseriei și grilajul radiatorului erau vopsite în negru mat, fapt care aminte de grilajul radiatorului pe care versiunile GLT și Turbo l-au primit în a. 1984.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Ce părere aveți despre inițiativa președintelui Franței, Emmanuel Macron, de a deschide în următoarele luni o misiune permanentă de apărare la Chișinău?