A fost anunțată sursa conștiinței în creierul uman

28 feb. 2017,, 01:30   Ştiinţă şi IT

Un grup de neurobiologi în frunte cu Christoph Koch a descoperit dovezi că claustrul poate genera conștiința.

Oamenii de știință au descoperit în această structură un neuron gigant, care învăluie cu axonii săi tot stratul exterior al creierului și mediază interacțiunea dintre diferitele sale regiuni. Acest lucru a fost comunicat de către publicația Nature.

Claustrul (bariera) este un strat subțire de substanță cenușie situat între insula cortexului cerebral și nucleul lenticular. Potrivit ipotezei lui Francis Crick și Christoph Koch, acesta ar putea avea un rol important în funcționarea conștiinței.

În scopul de a determina structura barierei, cercetătorii au folosit șoareci modificate genetic, ca model pentru cercetări neurobiologice. Un preparat special activează genele care codifică proteina verde fluorescenta in celulele nervoase al claustrului rozătoarelor. Ca urmare, proteina este distribuită în întregul neuron, ceea ce contribuie la determinarea locului de situare a celei din urmă. Cu ajutorul unui soft s-a reușit să se creeze un model 3D al celor trei neuroni ai barierei.

Oamenii de știință au descoperit că unul dintre neuroni a fost foarte lung. Corpul celulei este înfășurat în jurul stratului exterior al creierului prin contactarea diferitelor regiuni. Potrivit lui Koch, acest lucru indică faptul că claustrul asigură legătură între zonele sistemului nervos central si generează conștiința.